Η νέα χρονιά μόλις ξεκίνησε! Μία γενική διαπίστωση για την περίοδο μετά τις χριστουγεννιάτικες αργίες, είναι ότι βρίσκει σχεδόν τους πάντες βαρύτερους κατά 2 έως 5 κιλά.

Πώς πρέπει να αντιδράσουμε; Πρώτα από όλα πρέπει να καταλάβουμε ότι το βάρος είναι συνάρτηση της ποσότητας, της θρεπτικής αξίας των τροφών που τρώμε, της διατροφική ισορροπίας που έχουμε κατά την διάρκεια της ημέρας & της άσκησης που εκτελούμε.

Επιπλέον, ο πανικός αποτελεί αρνητικό παράγοντα στο να χειριστούμε σωστά το επιπλέον βάρος, καθώς οδηγεί στην υιοθέτηση ανορθόδοξων & επικίνδυνων χημικών διαιτών. Έτσι, ακολουθώντας τέτοιου είδους «δίαιτες», ενώ πριν από λίγες ημέρες η θερμιδική μας πρόσληψη ήταν τριπλάσια έως τετραπλάσια, ο οργανισμός θα παθαίνει «διατροφικό» σοκ με την απότομη μείωση των θερμίδων.

Βασικά διατροφικά βήματα :

  • Βάλτε ρεαλιστικούς στόχους δηλαδή απώλεια 2-4 κιλά το μήνα.
  • Όσο πιο αυστηρή & στερητική είναι μια δίαιτα τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες επαναπρόσληψης βάρους.
  • Διώξτε από το σπίτι τα υπολείμματα εορτών.
  • Μειώστε την ποσότητα των τροφών που καταναλώνατε τις ημέρες των εορτών.
  • Προετοιμαστείτε ψυχολογικά ότι θα πρέπει να «μπείτε» σ’ ένα ισορροπημένο διατροφικό σχήμα, που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 5 γεύματα ημερησίως, χωρίς να παραλείπετε ποτέ το πρωινό.
  • Καταναλώστε άφθονο νερό.
  • Αποφύγετε την πρόσληψη χυμών & προτιμήστε τα φρούτα, που θα σας χορτάσουν καλύτερα (3-5 μερίδες φρούτων & λαχανικών την ημέρα)
  • Συνοδεύεστε το μεσημεριανό & το βραδινό σας γεύμα με σαλάτα εποχής
  • Περιορίστε τα λιπαρά τρόφιμα στη διατροφή μας, όπως τα λουκάνικα, το ζωικό  βούτυρο  & τις μεγάλες ποσότητες τυριού.
  • Περιορίστε την κατανάλωση γλυκών, σε ένα γλυκό την εβδομάδα.
  • Η εβδομαδιαία διατροφή μας θα πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες τροφίμων, όπως όσπρια, μαγειρεμένα λαχανικά, ψάρια, λευκό κρέας, μακαρόνια & κόκκινο κρέας.
  • Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα, δηλαδή 30 λεπτά γρήγορο περπάτημα, τουλάχιστον 4-5 φορές την εβδομάδα.
  • Μην σας πιάνει πανικός! Συμβουλευτείτε έναν εξειδικευμένο διαιτολόγο.

Ξεκινήστε τη χρονιά με αισιοδοξία & ρεαλιστικές αποφάσεις για βελτίωση της ζωής σας, συμπεριλαμβανόμενης της διατροφής και των κιλών σας.