Αν ανήκεις στα άτομα που τρώνε γρήγορα στο τραπέζι, υπάρχει κίνδυνος να γίνεις υπέρβαρος. Μέρος του προβλήματος είναι ότι είσαι πρώτος για δευτερόλεπτα ενώ οποιοσδήποτε άλλος ακόμα τσιμάει την πρώτη του μπουκιά. Ακόμη χάνεις το σήμα που σε ειδοποιεί ότι έφαγες αρκετά, επειδή το πιάτο σου είναι άδειο πριν το φαγητό φτάσει στο στομάχι σου και στείλει το μήνυμα στον εγκέφαλο.


Ήδη γνωρίζουμε ότι το να είσαι υπέρβαρος ή παχύσαρκος αυξάνει τις πιθανότητες ανάπτυξης ΣΔ, όμως σε πρόσφατη μελέτη βρέθηκε ότι το να τρως γρήγορα είναι ανεξάρτητος δείκτης ανάπτυξης της νόσου. Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Ενδοκρινολογίας στη Φλωρεντία φέτος το Μάιο. Η έρευνα έδειξε ότι τα άτομα που τρώνε γρήγορα έχουν 2,5 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης ΣΔ2 συγκρινόμενα με αυτά που τρώνε αργά. Οι επιστήμονες δε κατάφεραν να εξηγήσουν γιατί το να τρως γρήγορα το φαγητό σου συνδέεται με το ΣΔ2. Το σημαντικό αυτής της μελέτης είναι ότι ταυτοποιήθηκε ένας παράγοντας κινδύνου που οι άνθρωποι μπορούν να τροποποιήσουν, ενώ η γενετική προδιάθεση για ΣΔ & κάποιοι περιβαλλοντικοί παράγοντες που συνεισφέρουν σε αυτό είναι πάνω από τον έλεγχό μας.

Τρόποι για να τρως πιο αργά

  • Φάε με πιρούνι ή με chop sticks
  • Χρησιμοποίησε το αντίθετο χέρι από αυτό που τρως συνήθως
  • Χρησιμοποίησε το πιρούνι το φρούτου (μικρότερο μέγεθος)
  • Φάε με κάποιον που τρώει αργά
  • Άφηνε το πιρούνι ενδιάμεσα στις μπουκιές
  • Μέτρησε πόσες φορές μασάς κάθε μπουκιά
  • Κατάπινε το φαγητό πριν περάσεις στην επόμενη μπουκιά
  • Πιες μια γουλιά νερό ανάμεσα στις μπουκιές
  • Κόψε το φαγητό σε μικρά κομμάτια
  • Βάλε μουσική σε χαμηλή ένταση
  • Κλείσε οτιδήποτε σε αποσπά πχ. TV, Η/Υ
  • Κάνε μια συζήτηση αλλά ποτέ με το στόμα γεμάτο.