Πέρασαν οι Πασχαλινές διακοπές & σιγά σιγά όλοι επιστρέφουμε στη καθημερινή μας ρουτίνα. Μαζί όμως με τις ευχάριστες αναμνήσεις & την ξεκούραση στο μυαλό μας τριγυρίζουν έντονα οι τύψεις-ενοχές από τα φαγοπότια που σίγουρα χαρακτήριζαν τις εορταστικές ημέρες καθώς & τα παραπανίσια κιλά. Όπως και να έχει, στο μυαλό όλων υπάρχει μία σκέψη: η αποτοξίνωση!
Όλοι γνωρίζουμε πως πρέπει να πράξουμε. Πείτε όχι στις ακραίες συμπεριφορές! Το μέτρο, η ποικιλία & η ισορροπία αποτελούν τις καλύτερες επιλογές.

 

Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε;
Πολλές φορές έχετε απογοητευτεί από τις προσπάθειες σας για να χάσετε βάρος, συνδυάζοντας δίαιτα & γυμναστική που μπορεί να σας βοηθήσουν να μειώσετε τα κιλά σας αλλά χωρίς να διατηρείτε με επιτυχία αυτή την απώλεια όταν επιστρέφετε στον προηγούμενο τρόπο ζωής σας.

Μήπως τελικά φταίει ο τρόπος σκέψης;
Μια νέα προσέγγιση δίνει κεντρικό ρόλο στην αλλαγή της διαιτητικής συμπεριφοράς του ατόμου που θέλει να χάσει βάρος. Η αλλαγή της διαιτητικής συμπεριφοράς επι¬δρώντας στον τρόπο που σκεφτόμαστε & λειτουργούμε σχετικά με την επιλογή και πρόσληψη τροφής στοχεύει στο να γίνουν τρόπος ζωής η ισορροπημένη διατροφή & η αυξημένη φυσική δραστηριότητα. Πως όμως γίνεται αυτό στην πράξη;

1) Θέτοντας τους στόχους
Οι στόχοι σας σχετικά με το βάρος που θέλετε να αποκτήσετε αλλά & το διάστημα μέσα στο οποίο επιθυμείτε αυτό να επιτευχθεί πρέπει να είναι εφικτοί έτσι ώστε να μην απογοητευτείτε γρήγορα. Είναι προτιμότερο να θέτετε ενδιάμεσους στόχους τους οποίους όσο προχωράτε να αναθεωρείτε συνεχώς & έτσι να φτάσετε με μικρά βήματα όλο και πιο κοντά στο τελικό σας στόχο.

2) Αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης
Το να μην καταφέρετε να ακολουθήσετε κατά γράμμα ένα διαιτολόγιο είναι απόλυτα λογικό. Επιπροσθέτως δεν χρειάζεται να διαχωρίζετε τα τρόφιμα σε αυτά που απαγορεύονται & σε αυτά που επιτρέπονται. Είναι δυνατό να καταναλώνουμε όλα τα τρόφιμα που μας αρέσουν & να εξακολουθούμε να χάνουμε βάρος. Αρχίστε να σκέφτεστε πιο θετικά.

3) Αποκτώντας γνώσεις
Μαθαίνοντας για τις ιδιότητες των θρεπτικών συστατικών θα σας δοθεί ένα κίνητρο παραπάνω για να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές στα τρόφιμα που αγοράζετε, στα φαγητά που επιλέγετε να καταναλώσετε & στον τρόπο που θα τα μαγειρέψετε.
Η κατανόηση της σημασίας της άσκησης στην επίτευξη & διατήρηση της απώλειας βάρους αλλά & στην βελτίωση της ψυχολογίας σας θα βοηθήσει να κάνετε μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας που θα αυξήσουν την φυσική σας δραστηριότητα.

4) Ελέγχοντας τους πειρασμούς του περιβάλλοντος & τα συναισθήματα
Όταν ακολουθούμε μια δίαιτα δελεαζόμαστε από τρόφιμα που δεν καταναλώνουμε στο διαιτολόγιό μας ή τα καταναλώνουμε σε μικρές ποσότητες & τα βλέπουμε γύρω μας. Για να ελέγξετε αυτά τα ερεθίσματα πρέπει να αναπτύξετε κάποιες στρατηγικές. Αρχικά θα βοηθήσει να σημειώνετε σε ένα ημερολόγιο τα τρόφιμα που καταναλώνετε καθώς & την αιτία που σας οδήγησε στην αγορά & κατανάλωση τους ώστε να αναγνωρίσετε τρόφιμα & ερεθίσματα στο περιβάλλον σας που σας οδηγούν σε υπερβολές.
Επίσης ορισμένα συναισθήματα μπορούν να μας οδηγήσουν σε υπερπρόσληψη τροφής, όπως είναι ο θυμός, η θλίψη & η απογοήτευση. Βρείτε εναλλακτικές δραστηριότητες στις οποίες μπορείτε να «ξεσπάτε» όταν νιώθετε έτσι. Για παράδειγμα, βγείτε από το σπίτι περπατείστε για λίγο & γυρίστε μόλις νιώσετε καλύτερα.

5) Επιλύοντας τα προβλήματα
Σύνηθες πρόβλημα είναι η έλλειψη ελεύθερου χρόνου που οφείλεται στους έντονους ρυθμούς ζωής. Έτσι δεν έχουμε την πολυτέλεια να μαγειρεύουμε τα υγιεινά φαγητά που θα θέλαμε αλλά ούτε & τη δυνατότητα για περισσότερη άσκηση. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να προσαρμόζετε τους στόχους σας στην καθημερινότητα σας. Για παράδειγμα πάρτε μαζί σας υγιεινά σνακ, τα οποία θα έχετε προετοιμάσει στο σπίτι. Για να αυξήσετε τη φυσική σας δραστηριότητα δε χρειάζεται να περνάτε ώρες στο γυμναστήριο αλλά μπορείτε να βρείτε άλλους τρόπους, όπως το να χρησιμοποιείτε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ, να μην χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητο για τις μικρές αποστάσεις ή & να πάτε βόλτα το σκύλο!

6) Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις υψηλού κινδύνου
Υπάρχουν δυσκολίες όπου συχνά χαλαρώνετε τους περιορισμούς που έχετε θέσει στον εαυτό σας & συνήθως συναντάτε όταν βρίσκεστε σε διακοπές, σε δεξιώσεις & γιορτές. Όταν βρίσκεστε σε μια δεξίωση ή γιορτή όπου η κατανάλωση φαγητού είναι αναπόφευκτη μια πρόταση είναι να αρχίσετε από τη σαλάτα για να χορτάσετε πιο γρήγορα, να χρησιμοποιήσετε μικρά πιάτα & να σερβιριστείτε μόνο μια φορά έτσι ώστε να καταναλώσετε μικρότερες ποσότητες. Στις νυχτερινές σας εξόδους μην φεύγετε από το σπίτι πεινασμένοι & καταναλώνετε αρκετά υγρά για να αποφύγετε την αυξημένη κατανάλωση ξηρών καρπών & αλκοόλ.

7) Πρόληψη υποτροπής & διατήρηση
Δεν πρέπει μια μικρή παρεκτροπή να σας απογοητεύει. Πρέπει να αναγνωρίζετε όσα έχετε πετύχει & να συνεχίζετε για την επίτευξη του στόχου σας. Αν μάθετε από τα λάθη σας, έχετε λιγότερες πιθανότητες να τα επαναλάβετε. Το σημαντικό είναι να μην σας γίνουν συνήθεια.
Όταν η απώλεια βάρους επιτευχθεί, για να διατηρήσετε το νέο σας βάρος θα πρέπει να συνεχίσετε να εφαρμόζετε δικές σας στρατηγικές για να αντεπεξέλθετε σε νέες προβληματικές καταστάσεις ή ερεθίσματα & συγχρόνως να παρακολουθείτε το βάρος σας. Να μην απογοητεύεστε από τα τυχόν λάθη σας & κυρίως να μην έχετε ως στόχο την «τέλεια» δίαιτα.