Η νομοθεσία για τις διατροφικές ετικέτες έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα αυστηρή ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει πιο συνειδητές επιλογές.

Πλέον στην ετικέτα ενός τροφίμου μπορούμε να βρούμε πολύ χρήσιμες πληροφορίες για την περιεκτικότητα του σε συστατικά.

Μια από αυτές είναι η ποσότητα του αλατιού ή του

νατρίου. Άτομα που πάσχουν από υπέρταση ή που λαμβάνουν θεραπεία κορτιζόνης καλό θα είναι να διαλέγουν τρόφιμα που δεν περιέχουν αρκετό αλάτι.

Ο εθνικός φορέας ελέγχου τροφίμων ΕΦΕΤ μας εξηγεί πως να διαβάζουμε την πληροφορία για το αλάτι στις διατροφικές ετικέτες:

• Εάν ένα τρόφιμο στα 100g περιέχει περισσότερο από 0,6g νατρίου (ή 1,5g αλατιού) τότε είναι υψηλό σε νάτριο/αλάτι.
• Εάν ένα τρόφιμο στα 100g περιέχει 0,1g νατρίου (ή 0,3g αλατιού) ή λιγότερο, τότε είναι χαμηλό σε νάτριο/αλάτι.
• Εάν η ποσότητα αλατιού ανά 100g είναι μεταξύ αυτών των τιμών, τότε το τρόφιμο περιέχει ένα μέτριο επίπεδο αλατιού.
• Πολύ χαμηλό σε νάτριο/αλάτι είναι ένα τρόφιμο το οποίο περιέχει όχι περισσότερο από 0,04g νατρίου ή ισοδύναμη ποσότητα αλατιού ανά 100g ή 100 ml.
• Ελεύθερο σε νάτριο/αλάτι είναι ένα τρόφιμο το οποίο περιέχει όχι περισσότερο από 0,005g νατρίου ή ισοδύναμη ποσότητα αλατιού ανά 100g ή 100ml.

Αν η δίαιτα σας πρέπει να είναι ελεύθερη από αλάτι, δεν αρκεί να μην προσθέτετε αλάτι στο φαγητό σας. Η μεγαλύτερη ποσότητα νατρίου βρίσκεται κρυμμένη στα τρόφιμα γι αυτό δώστε σημασία στην ετικέτα!