Σύμφωνα με μελέτη, η ποδηλασία είναι η άσκηση που μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες να ελέγξουν το βάρος τους στην ηλικία των 30-40 ετών. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το περπάτημα σε έντονο ρυθμό μπορεί να έχει τα ίδια αποτελέσματα για τις αδύνατες, υπέρβαρες και παχύσαρκες γυναίκες, αλλά όχι το αργό περπάτημα.
Τα ευρήματα στηρίχθηκαν στη δεύτερη μελέτη που πραγματοποιήθηκε με νοσηλεύτριες (Harvard Nurses' Health Study), και η οποία παρακολουθεί 116.608 γυναίκες νοσηλεύτριες οι οποίες συμπληρώνουν ερωτηματολόγια ανά τακτά χρονικά διαστήματα σχετικά με την υγεία, το βάρος, τη διατροφή και τις συνήθειές τους. Η νέα ανάλυση που δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο στο περιοδικό Archives of Internal Medicine, εξέτασε τις αλλαγές στο βάρος και τη συμπεριφορά των γυναικών αυτών από το 1989 έως το 2005 (περίοδος που οι νοσηλεύτριες ήταν από 25 έως 42 ετών).

Για να απομονώσουν τα οφέλη της άσκησης οι ερευνητές έλεγξαν άλλους παράγοντες κινδύνου για παχυσαρκία.
Αυτό που βρήκαν ήταν ότι οι γυναίκες που αύξησαν τις σωματικές τους δραστηριότητες με έντονο περπάτημα και ποδηλασία κατά 30 λεπτά ημερησίως, μέσα στο διάστημα των 16 ετών, διατήρησαν ή μείωσαν το βάρος τους. Για όσες η άσκηση ήταν χαλαρό περπάτημα δεν εμφανίστηκε μείωση βάρους. Οι γυναίκες που μείωσαν το χρόνο που έκαναν ποδήλατο από 15 λεπτά σε λιγότερο, ημερησίως, αυξήθηκε το βάρος τους κατά μέσο όρο περίπου δύο με δυόμισι κιλά.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι εάν κάποια γυναίκα κάνει ποδήλατο για πέντε λεπτά κάθε μέρα θα γυρίσει στο βάρος που είχε όταν ήταν 18 ετών» αναφέρει η Anne C. Lusk, βοηθός ερευνήτρια στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, η οποία συμμετείχε στη συγγραφή του άρθρου. «Εάν ίσχυε κάτι τέτοιο οι πωλήσεις ποδηλάτων θα είχαν εκτοξευθεί στα ύψη. Υποδηλώνει όμως ότι η ποδηλασία είναι πολύ ωφέλιμη άσκηση για τις γυναίκες».
Πηγή: NY Times