Μιας & ήρθε η εποχή του τρύγου μάλλον καλό είναι να λύσουμε τις απορίες μας για το κρασί. Προστατεύει την καρδιά, ενισχύει τον εγκέφαλο, αυξάνει την πίεση; Τι είδος κρασιού να προτιμάμε & ποια είναι η μερίδα;  

Η δύναμη των αντιοξειδωτικών

Τα αντιοξειδωτικά είναι συστατικά που υπάρχουν σε αρκετά τρόφιμα όπως κρασί, μήλα,

μαύρη σοκολάτα & τσάι. Το κρασί περιέχει ένα είδος αντιοξειδωτικών που ονομάζεται φλαβονoειδή (οικογένεια πολυφαινολών), γνωστά για την καρδιοπροστατευτική τους ικανότητα. Όσο πιο γλυκό είναι το κρασί τόσο μικρότερο αντιοξειδωτικό περιεχόμενο έχει. Συνεπώς για περισσότερα αντιοξειδωτικά προτιμάμε ένα ποτήρι ξηρό κρασί.

Εγκέφαλος & κρασί

Στα καρδιοπροστατευτικά χαρακτηριστικά του κρασιού ανήκει & η ρεσβερατρόλη γνωστή στην πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου. Ο κίνδυνος ανάπτυξης καρδιαγγειακών & εγκεφαλικού φαίνεται να σχετίζονται. Σε πρόσφατη μελέτη στα ζώα που κατανάλωναν ρεσβερατρόλη προληπτικά, παρατηρήθηκε λιγότερη καταστροφή εγκεφαλικών κυττάρων σε σύγκριση με τα ζώα χωρίς θεραπεία σε ένα μοντέλο πρόκλησης εγκεφαλικού.

Κρασί & Μακροζωία

Ένα υγιές μυαλό & σώμα βοηθά στο να ζήσουμε περισσότερο & ίσως το κρασί μπορεί να συνεισφέρει σε αυτό. Λόγω των καρδιοπροστατευτικών χαρακτηριστικών του κρασιού αυξάνεται το προσδόκιμο ζωής. Φυσικά η μέτρια κατανάλωση είναι το κλειδί. Μελέτες έδειξαν ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν 1 ποτήρι κρασί ημερησίως τείνουν να έχουν καλύτερες συνήθειες τρόπου ζωής γενικά & λιγότερους παράγοντες κινδύνου. Οι κοινωνικές συναναστροφές σε συνδυασμό με την οινοποσία σε μέτρια επίπεδα συμβάλλουν στη μακροζωία.

Εγκεφαλική – Πνευματική ενίσχυση

Σε ερευνητικά πρωτόκολλα σε ζώα & ανθρώπους έχει συσχετιστεί η λειτουργία των νευρικών κυττάρων με το κόκκινο κρασί. Μια Σκανδιναβική μελέτη έδειξε ότι υγιείς γυναίκες που είχαν μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, τα πήγαν καλύτερα σε αρκετά εγκεφαλικά τεστ. Ο ακριβής τρόπος δράσης δεν είναι γνωστός αλλά πιθανά φαίνεται να σχετίζεται με τη μείωση της κυτταρικής φλεγμονής στην αιματική ροή ή να επιδρά απευθείας στη εγκεφαλική λειτουργία. Αυτοί όμως είναι μόνο πρωταρχικοί συσχετισμοί.

Κρασί & Σωματικό βάρος

Παρόλο που οι υπερβολικές θερμίδες από το κρασί & άλλα αλκοολούχα ποτά συνεισφέρουν στην αύξηση του βάρους, η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να υποστηρίξει μια προσπάθεια απώλειας βάρους. Σε μελέτη σε μεσήλικες γυναίκες βρέθηκε ότι αυτές που δεν κατανάλωναν αλκοόλ έτειναν να παίρνουν περισσότερο βάρος σε σύγκριση με αυτές που το κατανάλωναν με μέτρο. Μια θεωρία είναι ότι το αλκοόλ σε μια μερίδα (1 ποτήρι κρασί, μπύρα ή υψηλόβαθμό ποτό) βοηθά πολλές γυναίκες να χαλαρώσουν & να απομακρύνουν το καθημερινό στρες για περίπου 150 θερμίδες. Λιγότερο στρες σημαίνει λιγότερο συναισθηματικό φαγητό με αποτέλεσμα λιγότερη κατανάλωση τροφής.

Κόκκινο ή λευκό;

Έρευνες υποδεικνύουν τις ευεργετικές ιδιότητες από την κατανάλωση του κόκκινου κρασιού ιδιαίτερα χωρίς αυτό να σημαίνει ότι & τα άλλα είδη στερούνται. Αν & το κόκκινο έχει 12 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από το λευκό, τα αντιοξειδωτικά του λευκού απορροφώνται πιο γρήγορα από τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα αντιοξειδωτικά του κόκκινου επιδρούν περισσότερο στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς, του λευκού στο αναπνευστικό σύστημα. Γι΄ αυτό προτείνεται η εναλλαγή στην κατανάλωση μεταξύ λευκού & κόκκινου. Επιπλέον, & τα δύο είναι πολύ καλές πηγές μηλικού οξέος που βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.

Αν όμως δεν καταναλώνεις αλκοόλ μην προσθέσεις το κρασί στη διατροφή σου μόνο για να ενισχύσεις την υγεία σου. Παρόμοια οφέλη παίρνεις & από τα αντιοξειδωτικά των πολύχρωμων φρούτων & λαχανικών. Αν τώρα πίνεις, θυμήσου ότι η ποσότητα μετράει (γυναίκες : 1 μερίδα/ ημέρα, άνδρες: 2 μερίδες/ημέρα). Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ακόμα & κρασιού μπορεί να αυξήσει τη αρτηριακή πίεση, τα τριγλυκερίδια, να καταστρέψει το συκώτι σου, να σε οδηγήσει σε κατάθλιψη & να συνεισφέρει στην παχυσαρκία.