Μήπως νομίζεις ότι το να διατηρείς ένα ημερολόγιο είναι μόνο για έφηβες; Υπάρχουν πολλά οφέλη στο να κρατάς ημερολόγιο για τη ζωή σου & ιδιαίτερα για το τι τρως.

  1. Θέσε στόχους: Πριν αρχίσεις να καταγράφεις το τι καταναλώνεις καθημερινά, είναι καλή ιδέα να θέσεις ένα εφικτό στόχο & να τον σημειώσεις στην αρχή του ημερολογίου σου. Να είσαι ειλικρινής.
  2. Γίνε ακριβής: Να είσαι σίγουρος ότι σημειώνεις την ημερομηνία, την ώρα της ημέρας που έφαγες κάτι & πόσο από αυτό. Π.χ. 24/9/2012 : 2 φέτες ψωμί σταρένιο με 1 κ.σ. μαρμέλαδα φράουλα & 1 φλιτζ. καφέ με 1κ.γλ. ζάχαρη
  3. Αιτιολόγησε: Γιατί τρως; Έχεις πλήρη συνείδηση του τι τρως κάθε φορά; Σημείωσε τους λόγους. Π.χ. 24/9/2012 : 2 φέτες ψωμί σταρένιο με 1 κ.σ. μαρμέλαδα φράουλα & 1 φλιτζ. καφέ με 1κ.γλ. ζάχαρη – ΠΡΩΙΝΟ
  4. Επίπεδο όρεξης: Το πόσο πεινάς δεν είναι πάντα αντίστοιχο με το πόσο τρως. Άρα σημείωνε το επίπεδο της όρεξής σου πριν φας: ελαφρύ, μέτριο, βαρύ. Π.χ. 24/9/2012 : 2 φέτες ψωμί σταρένιο με 1 κ.σ. μαρμέλαδα φράουλα & 1 φλιτζ. καφέ με 1κ.γλ. ζάχαρη – ΠΡΩΙΝΟ, μέτρια πείνα.
  5. Αντιδράσεις: Το να σημειώνεις τη διάθεση & τα επίπεδα ενέργειας την κάθε φορά είναι τόσο σημαντικό όσο & το να καταγράφεις τι τρως.
  6. Συνόψισε: Ακόμη & αν καταγράφεις καθημερινά, στην εβδομάδα ή στον μήνα, συνόψισε τι τρως. Δηλαδή, πρόσθεσε π.χ. πόσα φλιτζ. καφέ ήπιες; Ρίξε φως στις σχέσεις σου με το φαγητό που σε κάνουν πιο υγιή & πιο χαρούμενο.
  7. Αλλεργίες & Ευαισθησίες: Με αρκετά τρόφιμα τροποποιημένα σήμερα, δεν είναι απίθανο να έχεις κάποια ευαισθησία. Το να κρατάς ένα ημερολόγιο διατροφής μπορεί να σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις το πότε μπορεί να αντιδράσει ο οργανισμός σου σε κάποια τρόφιμα.
  8. Εθισμός: Με το ημερολόγιο μπορεί να δεις όχι μόνο τι τρως αλλά & πότε. Αν έχεις κάποιο θέμα με τη ζάχαρη μπορείς να ελέγξεις την όρεξή σου, σημειώνοντας τα μοτίβα που θα σε βοηθήσουν να την περιορίσεις πριν εμφανιστεί αυτή η λαχτάρα. Παρατήρησε τη χρονική στιγμή της ημέρας που θες κάτι γλυκό & άρχισε να τρως 30 λεπτά νωρίτερα κάτι γλυκό αλλά πιο υγιεινό όπως φρούτα φρέσκα ή ξερά. Αυτό θα ικανοποιήσει την όρεξη για γλυκό αλλά θα σε αποτρέψει & από τις επικίνδυνες επιλογές.
  9. Υγιές Βάρος: Το να κρατάς ένα ημερολόγιο διατροφής δεν είναι εγγυημένο εργαλείο απώλειας βάρους, αλλά σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής & άσκησης, μπορεί να παίξει σημαντικό σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους.
  10. Είσαι ότι τρως: Ο σημερινός τρόπος ζωής που έχει γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας, μας προσφέρει αφθονία τροφίμων αλλά παράλληλα μας έχει κάνει να χάσουμε την ιερή σχέση που έχουμε το φαγητό μας. Το ημερολόγιο διατροφής διατηρεί αυτή την ιερή σχέση με το φαγητό & συμβάλλει στην καλύτερη γνώση του εαυτού μας.