• Προφυλάξτε & διατηρήστε όσο γίνεται τα πολύτιμα συστατικά των λαχανικών, προτιμώντας ένα γρήγορο ψήσιμο στον ατμό αντί για βράσιμο ή τηγάνισμα.
• Διαλέξτε αντικολλητικά σκεύη έναντι των άλλων.
• Το τηγάνισμα είναι ο χειρότερος τρόπος μαγειρέματος. Αν όμως σε μπορείτε να το αποφύγετε, προτιμήστε το ελαιόλαδο. Αντέχει περισσότερο σε σχέση με τα σπορέλαια & μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέχρι και 2 φορές χωρίς να καταστραφεί η σύστασή του.
• Στο μαγείρεμα προσθέστε το ελαιόλαδο προς το τέλος. Όχι μόνο θα δώσετε γεύση στο φαγητό, αλλά θα διατηρήσετε αναλλοίωτες τις πολύτιμες ιδιότητες του.


• Για μια νόστιμη σαλάτα φτιάξτε τη δική σας σάλτσα, χρησιμοποιώντας σαν βάση ελαιόλαδο, ξύδι, λεμόνι, μέλι ή ημιαποβουτυρωμένο γιαούρτι.
• Καθώς το κρέας ψήνεται, μπορείτε να το αλείψετε με λίγο ελαιόλαδο. Έτσι οι χυμοί του εγκλωβίζονται κάτω από το στρώμα του ελαιολάδου & το κρέας ψήνεται καλύτερα, παίρνοντας ένα όμορφο καστανό χρώμα.
• Χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο & λεμόνι στα λαχανικά, τα βοηθάμε να παραμένουν φρέσκα στο πιάτο μας για μεγαλύτερο διάστημα, χωρίς να μαραίνονται.
• Για να μη κολλήσουν τα ζυμαρικά, αφού βράσουν, προσθέστε μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο αντί βούτυρο. Έτσι θα δημιουργήσετε ένα πιο υγιεινό και θρεπτικό πιάτο.
• Αποφύγετε τη συχνή κατανάλωση κρέατος ψημένου στα κάρβουνα. Μην καβουρδίζετε ή παραψήνετε το κρέας γιατί σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες δημιουργούνται χημικές ουσίες βλαβερές για τον οργανισμό. Προσθέστε βασιλικό, θυμάρι, ρίγανη, ή δενδρολίβανο, που μειώνουν την έκλυση των βλαβερών ουσιών.
• Είναι γνωστό ότι το αλάτι είναι ο βασικός παράγοντας ενίσχυσης της γεύσης στο φαγητό καθώς & οι κίνδυνοι που απειλούν την υγεία όσων κάνουν μια διατροφή πλούσια σε αλάτι (υπέρταση).
• Μη ρίχνετε αυτόματα αλάτι στο φαγητό πριν δοκιμάσετε.
• Προσθέστε λίγο ελαιόλαδο ή λίγο λεμόνι στα βραστά/ψητά λαχανικά. Συνηθίστε να μαγειρεύετε με περισσότερα μπαχαρικά ή βότανα καθώς ενισχύετε τη γεύση χωρίς αλάτι.
• Προσέχετε τα τυριά & το ψωμί αν τρώτε πολύ κρύβουν μεγάλες ποσότητες αλατιού όπως & οι συσκευασμένες τροφές, γι'αυτό να διαβάζετε τις ετικέτες τους.


Ο δρόμος για το υγιεινό μαγείρεμα λοιπόν ξεκινά από το super market, το μπακάλικο, τη λαϊκή αγορά, καθώς καλείστε να εφαρμόσετε όλες τις παραπάνω πληροφορίες στην καθημερινότητά σας. Μάθετε να διαβάζετε τις ετικέτες & συγκρίνετε με περισσότερους από ένα παραγωγούς στη λαϊκή ελέγχοντας κάθε φορά τη σχέση ποιότητας – τιμής.